وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

حسنی مبارک: دموکراسی در خاورمیانه به اسلام‌گرایی منجر می‌شود


به گزارش  روزنامه صهیونیستی هاآرتص، محمدحسنی مبارک، رییس‌جمهور مخلوع مصر روز پنج‌شنبه گذشته و دقیقا یک روز پیش از ترک قدرت در گفتگوی تلفنی با یکی از اعضای کنست (پارلمان اسراییل) به وی هشدار که اگر آمریکا بخواهد دموکراسی را در منطقه ترویج کند، به ناچار اسلام‌گرایی در منطقه قدرت خواهد گرفت.
بنابراین گزارش، روز پیش از سقوط، مبارک در تماس تلفنی با "بن الیزر"، نماینده کنست، حملات شدیداللحنی را متوجه آمریکا کرده بود.
بن الیزر در گفت‌وگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که مکالمه‌ای 20 دقیقه‌ای با مبارک داشته است و حس ناامیدی را در این دیکتاتور 82 ساله مشاهده کرده است، "حس مردی که می‌داند زمان رفتن فرارسیده است."
بر اساس این گزارش، مبارک به بن الیزر می‌گوید: "آمریکایی‌ها نتیجه دموکراسی را در ایران و در نوار غزه با به قدرت رسیدن حماس دیده‌اند و این سرنوشت تمامی منطقه است. آمریکایی‌ها درباره دموکراسی سخن می‌گویند اما نمی‌دانند که به واقع از چه‌چیز سخن می‌گویند، در این منطقه دموکراسی به افراط‌گرایی و اسلام رادیکال! می‌انجامد."
مبارک همچنین تصریح کرده است که اصلا تعجب نمی‌کند اگر در آینده، منطقه شاهد حضور هرچه بیشتر اسلام‌گرایی باشد.
گفتنی است، مبارک که روز جمعه گذشته مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد، 30 سال حکومت بر نظامی را بر عهده داشت که به عنوان نخستین کشور عربی با رژیم صهیونیستی سازش کرد. مخالفت با اسلام‌گرایی تحت عناوینی همچون مقابله با افراط‌گرایی از مشخصه‌های دوران زمامداری مبارک بود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد