وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

پسر کروبی هم به آقازاده لندن پیوست

پسر کروبی هم به آقازاده لندن پیوست


اسماعیل گرامی مقدم دو روز پیش در گفت وگوی تلفنی با تلویزیون بی بی سی فارسی به عنوان سخنگوی حزب اعتماد ملی اعلام کرد که درخواست مجوز از سوی موسوی و کروبی برای روز ۲۵ بهمن در واقع یک فراخوان عمومی است و نیازی به صدور مجوز ندارد.


 وی که تا قبل از پلمپ شدن حزب اعتماد ملی به دلیل فعالیت های براندازانه دبیرکل آن مهدی کروبی به عنوان سخنگوی این تشکیلات شناخته می شد، با همین عنوان روز شنبه با بی بی سی گفت وگو کرد و سایت های جریان فتنه نیز بدون اشاره به اینکه او از ماه ها قبل از ایران فرار کرده است، به عنوان یک پسر شجاع از او یاد کرده اند.

در عین حال، رسول منتجب نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ما به عنوان قائم مقام حزب معلق اعتمادملی در مورد اعلام فراخوان برای راهپیمایی ۲۵ بهمن ماه از سوی گرامی مقدم ملی اظهار داشت: پس از پلمب شدن دفتر مرکزی این حزب هیچگونه فعالیت رسمی نداشته وساختار آن بهم ریخته است.

وی افزود: شورای مرکزی نیز که مرکب از ۶۱ نفر است، جلسه ای برگزار نکرده و طبعا مصوبه ای نیز نخواهد داشت، سخنگوی حزب تا زمانی سخنگوست که مصوبات شورای حزب را اعلام کند نه نظر شخصی خود یا فرد دیگری.

منتجب نیا با بیان اینکه شورا هیچ جلسه و مصوبه ای را اعلام نکرده، گفت: اگر بپذیریم که گرامی مقدم سخنگوست، در صورتی باید اظهار نظر کند که شورای حزب جلسه برگزار کرده باشد.

وی با تاکید بر رد نظر وی گفت: من اعلام می کنم که حزب در این مورد نظری ندارد و آقایان نظر شخصی خود را اعلام کرده اند. نه نظر حزب، نه سخنگو و نه قائم مقام حق ندارند از زبان یک تشکیلات گسترده و فراگیر بدون طی کردن مراحل اظهار نظر کند.

**نظر شما در مورد فراخوان و بیانیه کروبی برای راهپیمایی چیست؟
وی گفت: موضع ما همان موضع عملی بود که در ۲۲ بهمن از مردم دعوت کردیم و بنده به عنوان مسوول یکی از مبادی راهپیمایی از مسجد امام جعفر صادق(ع)، ‌همراه با علما و مردم، مساجد مسیر را طی و از انقلاب و آرمان های امام(ره) دفاع کردیم، ما همه ساله این کار را می کنیم، موضع ما دفاع از انقلاب و آرمان های امام در چارچوب قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی است.

** حزب پس از انتخابات ریاست جمهوری سال قبل چه وضعیتی دارد؟
منتجب نیا اظهار داشت: دفتر حزب اعتماد ملی، مدت کوتاهی پس از انتخابات پلمب و جلسات آن نیز به طبع این تعطیلی برگزار نشد، هیچگونه نشستی نداشتیم تا موضعی را اعلام کنیم، بجز یکی دو بار، اطلاعیه مناسبتی که برای برخی ایام داده شد، هیچ جلسه و موضعی نداشتیم. اگر در آینده قرار شد، حزب فعال شود، آن وقت شورای مرکزی پس از برگزاری جلسه مصوبات خود را اعلام می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد