وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

جای پای "زهرا سلطانی" روی خون "نداآقاسلطان"

وقتی همزاد خیالباف میشود;
جای پای "زهرا سلطانی" روی خون "نداآقاسلطان"
وقتی روز۳۱ تیر(یک روز پس از کشته شدن ندا) ای‌میل را چک کردم، با تعجب متوجه شدم که بیش از ۶۰ نفر از سراسر دنیا من را به لیست دوستان خود اضافه کرده‌اند ، من توسط نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران تحت فشار بودم تا خود را «‌ندا آقا‌سلطان» معرفی کنم و مرگ وی را تکذیب کنم.
زهرا(ندا)سلطانی در فرانکفورت
جنجالی نویس نیویورک تایمز در سوژه سازی جدید خود در مصاحبه با یک پناهنده ایرانی مقیم آلمان از فشار امنیتی بخاطر تشابه چهره و اسم با ندا آقا سلطان برای وی خبرمیدهد.
به گزارش البرز سعاد میخینیت در گفتگو با زهرا سلطانی مدرس سابق زبان خارجه در دانشگاه آزاد واحد کرج تلاش میکند خوارک جدید رسانه ای برعلیه کشورمان تهیه کند.
این گفتگو که طی روزهای گذشته در برخی نشریات و رسانه های خارجی نیز منتشر شداز ادعای زهرا سلطانی درخصوص شنود تلفن ها،فشار امنیتی و تلاش برای ساخت یک مصاحبه دروغین خبرمیدهد.
این دختر 33ساله که سال گذشته با خروج از کشور به ترکیه سفر کرده و باگرفتن پناهندگی به آلمان عزیمت میکند تلاش دارد با پله قرار دادن نام "ندا آقا سلطان " وتشابه اسمی خود و چهره اش با وی از خود یک چهره آزادی خواه بسازد.
وی دراین گفتگو که الشرق الاوسط نیز آنرا منتشر کرده مدعی است قرار بود در جریان تظاهرات پس از انتخابات او را نیز در خیایان های تهران بکشند .
این ادعا درحالی مطرح میشود که خود در بخشی از همین مصاحبه و درگفتگوهای قبلی اش که صدا و سیما نیز آنرا پخش کرده از بی اطلاعی خود و خانواده اش از جریانات سال گذشته خبر میدهد و چگونگی متوجه شدن قتل ندا آقا سلطان و شبهات خود با او را یک اتفاق ذکر میکند.
او که هم اکنون در فرانکفورت حضور دارد ادامه میدهد:  یک روز تلویزیون را روشن کردم و دیدم رسانه‌ها می‌گویند که من در جریان اعتراضات علیه انتخابات ریاست جمهوری کشته شده‌ام!
در واقع این اخبار در مورد زن دیگری با نام ندا آقا سلطان بود که از لحاظ ظاهری و نام با من شباهت داشت .
سلطانی در این باره میگوید: وقتی روز۳۱ تیر(یک روز پس از کشته شدن ندا) ای‌میل را چک کردم، با تعجب متوجه شدم که بیش از ۶۰ نفر از سراسر دنیا من را به لیست دوستان خود اضافه کرده‌اند و هر لحظه به تعداد آنها افزوده میشود. من و مادرم گیج بودیم تا اینکه عکس من را در تلویزیون به عنوان قربانی دیدیم.
زهرا (ندا)سلطانی در فرانکفورتوی افزود: پس از این ماجرا من و دوستم تلاش کردیم با رسانه‌ها تماس بگیریم و اعلام کنیم که این عکس متعلق به شخصی نیست که در تظاهرات کشته شده است. حتی زمانی که ۳ روز بعد خانواده ندا عکس‌های او را منتشر کردند باز هم عکس‌های من در اعتراضات و رسانه‌ها نشان داده میشد.
وی همسو با الشرق الاوسط و نیویورک تایمز برای مقایسه خود با ندا آقا سلطان و ساخت یک فعال سیاسی از چهره خود ،ادامه داد : در ایران اعلام شد که من نیز کشته شده ام اما باور کنید که فرار کردم و هم اکنون در تبعید اجباری هستم !
وی در خیالبافی خود مدعی شده است وزارت اطلاعات از وی خواسته بوده که به عنوان «ندا» مقابل دوربین اعتراف کند که زنده و ماجرای قتل ندا توطئه و سناریو بوده است.
زهرا که هم اکنون خود را ندا سلطانی معرفی میکند ادامه داد: به دنبال انتشار عکسم به جای ندا آقا‌سلطان، توسط ماموران وزارت اطلاعات در خانه‌ دستگیر شدم و تحت بازجویی قرار گرفتم. من توسط نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران تحت فشار بودم  تا خود را «‌ندا آقا‌سلطان» معرفی کنم و مرگ وی را تکذیب کنم.
ندا سلطانی می‌گوید که دستگاه امنیتی با این اقدام قصد داشت که نظر رسانه‌های جهان را از مرگ ندا آقا سلطان منحرف کند.
ماموران امنیتی از وی خواسته بودند تا قتل ندا آقا‌سلطان را نمایشی ساختگی معرفی کند که توسط دستگاه‌های جاسوسی غرب صورت گرفته است و به سرزنش این اقدام بپردازد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد