وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

چه کسی به این آوازه خوان مجوز اجرای کنسرت داده است؟

چه کسی به این آوازه خوان مجوز اجرای کنسرت داده است؟
از گوشه و کنار خبر می رسد محمدرضا شجریان ، که در فتنه سال گذشته در مصاحبه های پیاپی با رسانه های خارجی به توهین علیه جمهوری اسلامی و رئیس جمهور ایران پرداخته و با جملاتی مانند «دین باید از سیاست جدا شود» علنا" آرمان های انقلاب را زیر سوال برده بود به همراه گروه شهناز به زودی کنسرت برگزار خواهد کرد.

- در حالی که حمید شاه آبادی ، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در حال انتصاب مدیر جدید برای اداره کل موسیقی این وزارتخانه است ، از گوشه و کنار خبر می رسد محمدرضا شجریان ، که در فتنه سال گذشته در مصاحبه های پیاپی با رسانه های خارجی به توهین علیه جمهوری اسلامی و رئیس جمهور ایران پرداخته و با جملاتی مانند «دین باید از سیاست جدا شود» علنا" آرمان های انقلاب را زیر سوال برده بود به همراه گروه شهناز به زودی کنسرت برگزار خواهد کرد.
به گزارش صراط این خواننده سنتی که با همکاری برخی رسانه های مکتوب و غیرمکتوب دوباره قصد بازگشتن به صحنه موسیقی داخلی را دارد در مصاحبه با صدای آمریکا گفته بود : "این دولت دیگر نمی تواند مملکت را اداره کند" وی در قسمت دیگری از این مصاحبه بیان داشت: "در طول این 30 سال قدمی برای موسیقی بر نداشتند، حتی یک سالن نساختند"
شجریان در حالی این اظهارات را بیان می کند که قرار است تا مجوز کنسرتش را از دولت گرفته و در سالن برج میلاد این کنسرت را اجرا کند!
این خواننده در ادامه مصاحبه اش با VOAگفت : "من تحمل دیدن برنامه های صدا و سیما را ندارم، این بود که گفتم حق پخش صدای من را ندارید!"
وی در پایان این مصاحبه به ممنوعیت خوانندگی برای بانوان اعتراض کرده بود .

محمد رضا شجریان در مصاحبه دیگری با شبکه ABC استرالیا گفته بود: "اجازه نمی دهم صدای مرا رادیو و تلویزیون شما پخش کند. سی سالی است که مذهب در سیاست وارد شده است و حکومت را به دست گرفته و نتیجه ی بسیار بدی داشته است ."

بعد از رسیدن خبر دیدار برخی از خوانندگان با یکی از نزدیکان رئیس جمهور و احتمال دریافت مجوز خواننده لس آنجلسی حبیب حبیبیان برای اجرای کنسرت ، اکنون شاهد تبلیغات کنسرت این آوازه خوان مورد حمایت رسانه های جریان فتنه ، به مدت 7 روز در تهران و 6 روز در شیراز هستیم.

گفتنی است وزارت ارشاد این اواخر با دادن مجوز به فیلم ها ، تئاترها و موسیقی های مساله دار و گاها رفع توقیف آثاری که در زمان اصلاحات نیز موفق به کسب مجوز نشده بودند ، مورد انتقاد جدی قرار گرفته است و عدم پاسخ صریح به این انتقادات باعث شد که برخی رسانه ها اذعان داشتند «وزارت ارشاد سایه» تصمیم گیرنده نهایی است که البته وجود چنین چیزی از سوی سید محمد حسینی وزیر ارشاد از اساس تکذیب شد!

صراط نیوز از مسئولین زحمت کش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت همکاری کامل با بازیگران، تهیه کنندگان ، کارگردانان ، نویسندگان و خوانندگان مسئله دار تشکر و قدردانی می نماید .

مدیر برنامه‌های،محمدرضا شجریان از احتمال برگزاری کنسرتی در شیراز برای بزرگداشت حافظ خبر داد.


محمد علی رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: هنوز مجوز برگزاری این کنسرت را دریافت نکرده‌ایم و فعلا درحال بررسی هستیم و روز و مکان دقیق این کنسرت هنوز مشخص نشده است.


وی افزود: پیش از این در نشست خبری که برگزار شده بود، درباره دور جدید کنسرت‌های گروه شهناز صحبت کرده بودیم و برنامه‌ای برای شیراز داشتیم که آن کنسرت به تعویق افتاد و از این‌رو قصد داریم که کنسرتی را در شهر شیراز برگزار کنیم که تمایل داریم تاریخ برگزاری کنسرت برابر با روز بزرگداشت حافظ 20 مهرماه باشد.


رفیعی درباره‌ی شرایط برگزاری کنسرت‌ نسبت به سال گذشته،پاسخ داد: سال گذشته امکان برگزاری کنسرت وجود نداشت، اما امسال شرایط بهتر شده است و در این زمینه با استاد شجریان صحبت کردیم تا او قبول کند و به زودی کارهای اداری‌اش را برای اخذ مجوز شروع خواهیم کرد.


وی در پایان گفت:پس از آنکه مجوز کنسرت را گرفتیم و زمان و مکان دقیق اجرای کنسرت مشخص شد، از طریق سایت دل‌آواز اطلاع‌رسانی می‌کنیم. 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد