وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

مشاورامنیت ملی امریکا آمریکا : در برابر حمله "سایبری" ایران آسیب


گری سیک، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، در میز گرد «چالش ایران» در «موسسه آسیا» در شهر نیویورک ضمن انتقاد از دیپلماسی آمریکا در برابر ایران، گفت: روش دولت آمریکا در قبال ایران، کشاندن مذاکرات به نقطه‌ای بدون نتیجه و سپس تاکید بر این نکته است که ایران اهل مذاکره نیست.
  این استاد دانشگاه کلمبیا و کارشناس مسائل خاور میانه ضمن تاکید بر تمرکز روی نقاط و منافع مشترک برای نزدیک شدن به ایران گفت: «آمریکا باید بپذیرد که ایران برنامه‌ای هسته‌ای دارد و به ایران هم بگوید که از این برنامه آگاه است، اما به ایران نشان دهد که می‌خواهد مطمئن شود این برنامه منتهی به ساختن بمب نخواهد شد».
سیک همچنین با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ضمن تاکید بر بی نتیجه بودن تحریمها برای کوبیدن ایران ؛ تحریم را تنها به عنوان ابزاری برای کشاندن ایران به مذاکره و چانه‌زنی موثر دانست .
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نمره دولت اوباما در قبال ایران را -C دانست و با اشاره به حمله سایبری توسط ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: « این حملات مانع تولید اورانیوم غنی‌شده توسط ایران نشد و میزان ذخایر ایران طی این مدت افزایش هم یافته است». او همچنین گفت آمریکا در برابر حمله احتمالی «سایبری» ایران آسیب‌پذیر است و تاسیسات بزرگ آمریکا می‌توانند در معرض تهدید ایرانی ‌باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد