رییس هیأت مدیره شرکت نمایشگاههای میراث فرهنگی و گردشگری ـ همراه مدیرعامل این شرکت، در خبرگزاری دانشجویان ایران حضور یافت و در نشستی، ضمن پرداختن به جایگاه گردشگری ایران، از چالشهای مربوط به تبلیغات ایران در بخش گردشگری سخن گفت.
برزین در این نشست که با حضور مدیرعامل و اعضای گروه فرهنگی ایسنا برگزار شد، گفت: ایسنا معتبرترین و کمحاشیهترین رسانه در کشور بهشمار میآید که همواره با حفظ امانت و صادقانه به انتشار اخبار پرداخته است که اگر با این رویکرد به فعالیت خود ادامه دهد، بیش از گذشته موفق خواهد شد.
او که اکنون مدیرعامل گروه هتلهای هما نیز است و فعالیت خود را در ستاد تبلیغات و نمایشگاهها از زمان ریاست اسفندیار رحیممشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آغاز کرد، در ادامهی این گفتوگو اظهار کرد: از زمان ریاست مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، صنعت گردشگری که به طبقهی خواص تعلق داشت و بیشتر سفرها نیز خروجی بود، در سبد خانوار ایرانی قرار گرفت و نگاه جدی به سفر ایجاد شد.
او تأکید کرد: گردشگری در دورهی ریاست آقای مشایی به صنعت تبدیل شد، اگرچه ضعف و کمبود بسیار است، ولی مهم این است که نگاه ما به گردشگری تغییر کرده است.
برزین گفت: مشایی، تراز نوینی از روشنفکری دینی را درس میدهد، یعنی یک پدیدهای است که به عمق تاریخ نقب میزند، از نهضت سبز فاطمی آغاز و از نهضت سرخ حسینی عبور میکند و به نهضت سفید علوی میبالد و نگاهش را براساس فرهنگ انتظار که عمدهی شاخصهای آن نفی باورهای غلط، روشنفکری، امیدبخشی و امید به فردای روشن است، تعریف کرده است.
او ادامه داد: امروزه هر کاری که در عرصهی توانمندیهای ایران، نه فقط گردشگری در همهی زمینههای علمی انجام شده، امیدبخش است و نشاندهندهی توانایی ماست. اگر دقت کنید همین حالا در زمینههای نانو، فناوری هستهیی، سلولهای بنیادین و هوا و فضا قلههای رفیعی را فتح کردهایم. در واقع، عَلَم «نهضت تولید علم» را از حدود هفت هشت سال پیش مقام معظم رهبری بلند کردند و حالا پس از گذشت پنج شش سال، دستاوردهای آن حاصل شده است.
برزین بیان کرد: اکنون نگاه امیدبخش و با نشاطی وجود دارد که بیان میکند، ایران بهعنوان امالقرای کشورهای اسلامی باید بتواند در تمام زمینهها پیشرفت کند و پرچم ظهور را در این جهان به اهتزاز درآورد. وقتی این نگاه باشد، آن را به تمام زمینهها میتوان تسری داد.
برزین در این نشست به تشریح فعالیتهایی که شرکت نمایشگاههای میراث فرهنگی و گردشگری در پنج سال گذشته انجام داده است و ضعفها و مشکلات تبلیغات و بخش نمایشگاههای بینالمللی پرداخت که مشروح این گفتوگو بهزودی منتشر میشود.