وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

شکاف سبزها با جامعه رو به گسترش است

شکاف سبزها با جامعه رو به گسترش است

این که از سوی عده ای، 25 بهمن به جای 22 بهمن روز راهپیمایی و حمایت از مردم مصر و تونس انتخاب شده است، این نکته را اثبات می کند که شکاف و فاصله آنان با جامعه بیشتر شده است

این که از سوی عده ای، 25 بهمن به جای 22 بهمن روز راهپیمایی و حمایت از مردم مصر و تونس انتخاب شده است، این نکته  را اثبات می کند که شکاف و فاصله آنان با جامعه بیشتر شده است .

 انتخاب روز دیگری به جز 22 بهمن یک رفتار فعالانه نیست بلکه یک واکنش و رفتار انفعالی است . اصولا یکی از علامت های افول و فرقه شدن جریان ها در همین رفتارها نهفته است . وقتی قرار باشد رادیکالیسم سبز با کناره گیری از جشن ملی 22 بهمن که روز همصدایی با مردم مصر و تونس است ، حاضر نشود و تصمیم بگیرد چند روز بعد تجمع کند نشان می دهد خود نیز پذیرفته اند که به فرقه ای جدای از جامعه تبدیل شده اند . البته رهبران رادیکالیسم سبز به رهگذران خیابان پر تردد انقلاب چشم دوخته اند و اصولا دلیل اینکه یک روز غیر تعطیل را بعنوان روز تجمع خود برگزیده اند همین است . از ویژگی رادیکالیست های ابزارگرا همین است که نلاش می کنند از دیگران سپر دفاعی برای خویش بسازند . آنها امیدوارند در ساعتی که اوج شلوغی و عبور رهگذران محسوب می شود و ادارات و موسسات تعطیل می شوند از این فرصت بهره برداری کنند .

از سوی دیگر چه بسا مخالفان انقلاب که سال گذشته نیز در حوادث زیانبار مشارکت داشتند و این بار نیز از این اقدام رهبران رادیکالیسم سبز حمایت کرده اند ، برای آن که بتوانند انگیزشی در میان طرفداران این جریان ایجاد کنند نمایشی مانند قتل ندا آقا سلطان را به صحنه بیاورند . این موضوع گر چه هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی را می طلبد اما دیگر پروژه ای تجربه شده است که نتیجه ای در بر نخواهد داشت .

اگر رهبران رادیکالیسم سبز از بیم واکنش مردمی فراخوان تجمع خود را به بعد از 22 بهمن انداخته اند باید بدانند که 9 دی در اثر قیام مردمی علیه سران فتنه به یک روز ملی تبدیل شد . لذا این تصمیم سیاسی نیز مانند تکرار تجربه های گذشته نه تنها به یاری آنان نخواهد انجامید بلکه بر بار مسئولیت های آنان خواهد افزود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد