وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

قره‌باغی:هاشمی در فتنه ۸۸ نقش محوری داشت

قره‌باغی:هاشمی در فتنه ۸۸ نقش محوری داشت

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملکرد خواص عضو خبرگان در فتنه ۸۸ گفت: مجلس خبرگان بیش از ۸۰ عضو دارد و قریب به اتفاق خبرگان رهبری در خط اصیل انقلاب و رهبری بوده و هستند و هیچ مشکلی ندارند اما برخی‌ها در مجلس خبرگان هستند که مردم آنها را هو می‌کنند
بنابراین گزارش آیت‌الله اکبر قره‌باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه انقلاب یعنی حرکت رو به جلو، اظهار داشت: انقلاب یعنی تحول و تغییر وضعیت. ملت ایران برای تغییر حکومت طاغوت و استقرار حکومت اسلامی اقدام به تحول بزرگی به نام انقلاب اسلامی کردند و در این راه از جوانان خود گذشتند.

قره‌باغی در پاسخ به این سؤال که بعد از فتنه بنی‌صدر و منافقین امام خمینی (ره) با فتنه چه کسانی مواجه شد و چه شباهتی بین فتنه‌های دوران امام خمینی (ره) با دوران مقام معظم رهبری وجود دارد؟، توضیح داد: شکل این فتنه‌ها با یکدیگر تفاوت داشت اما هدف و برنامه آنها مشترک بود؛ تمامی فتنه‌های بعد از انقلاب علیه اسلام و انقلاب بود.

وی افزود: از ابتدای انقلاب برخی‌ها که خود را همراه امام و انقلاب می‌دانستند هیچ اعتقادی به انقلاب نداشتند و امروز هم جنازه‌های سیاسی آنها برای مردم بی‌ارزش شده است. تمام حرف امام این بود که در ایران حکومت اسلامی شکل بگیرد؛ امام خمینی (ره) آزادی مشروع در اسلام را حق همه می‌دانست اما در عین حال استقلال سیاسی از سایر کشورها را به عنوان یک موضوع محوری قبول داشت لذا برخی‌ها که با اندیشه امام راحل مشکل داشتند نفاق خود را پنهان کرده و بعد از رحلت امام آن را نمایان کردند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان ساده زیستی را از مؤلفه‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم نمی‌پسندند که مسئولان دولتی و دیگر مسئولان مانند آنها زندگی نکنند و اگر مردم مشاهده کنند که فلان نماینده مجلس و یا فلان نماینده دولت زندگی اشرافی دارد و خود را انقلابی می‌داند تعجب می‌کند.

وی در ادامه گفت: توقع ما این بود که مسئولان رده بالای کشور ساده‌زیست باشند نه اینکه پول نفت کشور را برای اراذل و اوباش هزینه کنند تا یک روزی بتوانند از آنها علیه انقلاب استفاده کنند. البته برخی‌ها نیز پول نفت مسلمین را به هنرمندان و هنرپیشه‌ها تقسیم می‌کنند و این رفتار هم دور از انتظار انقلابیون بود.

قره‌باغی نقش حزب مشارکت را در فتنه‌ها بسیار مهم توصیف کرد و افزود: چندین سال قبل از فتنه ۸۸ اعضای حزب مشارکت در جلسات رسمی خود به ساحت عاشورا اهانت می‌کردند و می‌گفتند که عاشورا هیچ ربطی به ما ایرانیان ندارد. آنها عاشورا را واکنش به جنگ بدر می‌دانستند و طبیعی بود که این افراد در فتنه ۸۸ به امام حسین (ع) و عزاداران ایشان اهانت کنند و این موضوع در سال ۸۸ جای تعجب نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه ۸۸ را حزب مشارکت رهبری می‌کرد، بیان داشت: کارگزارانی‌ها نیز در فتنه ۸۸ تحت نظر حزب مشارکت عمل کردند؛ فتنه‌گران ابتدا ادعای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کردند و ادعای حمایت از قانون را در بوق و کرنا کردند. اما بعد از انتخابات قانون را زیرپای خود له کرده و علیه آن و تمام ارزش‌های اسلامی اقدام کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه فتنه‌گران با اتکا به آقای هاشمی اقدام به مقابله با انقلاب اسلامی کردند، تاکید کرد: آقای هاشمی تا امروز راه خود را از فتنه‌گران جدا نکرده است و عدم مرزبندی با فتنه‌گران مهمترین دلیل بنده است که بگویم آقای هاشمی محور فتنه ۸۸ بوده است.

قره‌باغی اضافه کرد: اگر بخواهیم بدون تعارف صحبت کنیم باید بگویم که آقای هاشمی در فتنه ۸۸ نقش محوری داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: برخی از افراد خانواده امام راحل در فتنه نمره قبولی نگرفتند. تعجب می‌کنم از اینکه یکی از افرادی که با خانواده امام وصلت کرده‌ در کتابی درباره انقلاب به گونه‌ای نوشته که نشان می‌دهد این فرد یک ضد انقلاب کامل است. این فرد در کتابش حتی یک بار هم امام را آیت الله خطاب نکرده است بعد از مدتی بررسی کردم و متوجه شدم که افراد منحرف در خانواده امام با این فرد ارتباط داشته است و به اعتبار ارتباط نسبتا فامیلی، این فرد تحت تأثیر افراد منحرف خانواده امام رحل شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملکرد خواص عضو خبرگان در فتنه ۸۸ گفت: مجلس خبرگان بیش از ۸۰ عضو دارد و قریب به اتفاق خبرگان رهبری در خط اصیل انقلاب و رهبری بوده و هستند و هیچ مشکلی ندارند اما برخی‌ها در مجلس خبرگان هستند که مردم آنها را هو می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این افراد که شما می‌گویید مردم آنها را هو می‌کنند در فتنه ۸۸ مردود شده‌اند، تصریح کرد: من نمی‌دانم مردود شده‌اند یعنی چه؟ شما با ادبیات سیاسی سؤال می‌پرسید اما پاسخ من این است که این افراد مسلمان نیستند. چرا که هرکس بر علیه اسلامیت انقلاب قیام کند نمی‌تواند مسلمان باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مگر نهروانی‌ها مسلمان بودند که ما بخواهیم کسانی را که علیه انقلاب اقدام کرده‌اند را مسلمان بدانیم. اینکه من می‌گویم هرکسی علیه نظام اسلامی قیام کند مسلمان نیست، حرف دین است.

وی در پایان گفت که موضع آقای هاشمی هیچ ربطی به مجلس خبرگان رهبری ندارد؛ ایشان تنها یک عضو خبرگان رهبری هستند و نمی‌توان گفت آقای هاشمی در رأس مجلس خبرگان قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد