وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

بازی فتنه سبز در پازل موساد

بازی فتنه سبز در پازل موساد
جریان فتنه در حالی شعار حمایت از مردم مصر سر می دهد که میرحسین ، هم در جریان انتخابات و هم پس از آن ،بارها از گره زدن سیاست خارجی ایران به مسئله فلسطین و لبنان انتقاد کرده بود.  

سرعت زلزله عظیمی که دو حکومت مستبد و وابسته به امریکا را در خاورمیانه ساقط ساخت آنقدر شدید بود که سیا، موساد و دستگاه جاسوسی انگلستان را از تحلیل حوادث و مدیریت مهندسی شده این رخدادها جا گذاشت.
حکومت مصر به عنوان مهم‌ترین دلگرمی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه و یکی از قوی‌ترین رژیم‌های عربی کمتر از سه هفته توسط اسلامگرایان فتح شد. این رخدادها به قدری سریع اتفاق افتاد که سایر گزینه‌های نزدیک به غرب و امریکا همچون سلیمان و البرادعی نیز نتوانستند در برابر مردم عرض اندام کنند و در این خلأ بی‌مسئولی کشور مصر جای پایی برای خود باز کنند.

موازی‌سازی خبری برای انحراف اذهان
سیاست ایالات متحده طی سال‌های گذشته در وقایع ناخوشایند (از نگاه آنان) همیشه اینگونه بوده که سعی کرده با خبرسازی موازی رسانه‌ها و اذهان مخاطبین جهانی را از آن رویداد متوجه قضیه دیگری کند. به عنوان مثال هرگاه اسرائیل طی یکی دو دهه اخیر یک جنایت جدید را علیه ملت فلسطین‌‌ آغاز کرده امپراتوری رسانه‌ای امریکا و غرب با ساختن خبرهای موازی تمام تلاش خود را به‌کار بردند که ذهن آزادیخواهان جهانی را از این جنایات متوجه قضایای دیگری کنند. در جریان تحولات دو سه هفته اخیر شاخ آفریقا نیز که از تونس آغاز شده و به مصر رسید و هم اکنون به سایر کشورها سرایت کرده است و چنانچه با همین سیر پیش برود در عرض چند ماه اکثریت حکومت‌های خودکامه منطقه را در سونامی خود غرق خواهد کرد همین راهبرد مورد استفاده قرار گرفت. تنها راه غرب این بود که رویدادی شبیه همین اتفاقات که ظاهراً شبیه همین نهضت‌ها و اعتراض‌ها اما از نگاه محتوایی بر خلاف آن و در حمایت از غرب و غربگرایان است خلق کنند تا با بزرگنمایی رسانه‌ای که تخصص دیرینه آنان است به یکباره نگاه همه دوربین‌های جهانی را ازخیزش اسلامی منطقه برگردانند و آن خبر را به دغدغه اول جهان تبدیل سازند. پس از آزمایش گزینه‌های متعدد توسط امریکا آخرین برآورد آنان ایران بود تا با استفاده از فتنه غربگرایان سبز که اتحادی نانوشته با اهداف آنان در منطقه دارند، بتوانند این سناریو را عینیت بخشند. بدین گونه بود که به یکباره دو تن از سران فتنه با درخواست از وزارت کشور خواستار اخذ مجوز برای اعلام حمایت از مردم مصر و تونس شدند. نکته قابل تأملی که ثابت می‌کند این توطئه در هماهنگی با خارجیان بسته شده این است که بالغ بر سه هفته از نهضت مردم مصر می‌گذشت و قاعدتاً می‌بایست خیلی زودتر از این، دو نفر فوق درخواست صدور مجوز برای این اعلام حمایت می‌کردند اما ظاهراً عوامل پشت صحنه این تجمع در برآورد زمان به نتیجه رسیدن تحولات مصر دچار اشتباه مفرط شدند. آنان چند روز بعد از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را برای این امر انتخاب کردند تا حضور میلیونی مردم در یوم الله 22 بهمن، تجمعی که رویای آن را دارند زیر سؤال نبرد. بی شک آنان فکرش را هم نمی‌کردند که حکومت مبارک با این اقتدار حتی سه هفته نیز نتواند در مقابل سیل اعتراض مردمی مقاومت کند و در این اقیانوس عظیم غرق شود؛ آن هم دقیقاً در روزی که بزرگ‌ترین جشن ملی ایرانیان و بزرگ‌ترین انقلاب دینی در جهان به وقوع پیوسته؛ موضوعی که فقط می‌توان آن را با «سنت لایتغیر الهی» تفسیر کرد.

اسنادی از هماوایی غرب و فتنه‌گران
شواهد و اسنادی که این همگرایی و هماوایی بین فتنه‌گران و غرب را باورپذیرتر می‌کند، شاید در این مقال نگنجد که به عنوان نمونه به چند مورد آن اشاره می‌شود: اسنادی که الجزیره به‌تازگی در مورد مراودات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اسراییلی‌ها برملا کرده و کمک مالی 50 میلیون دلاری او با مأموریت از طرف امریکا به موسوی را افشا می‌کند، سندی از این همگرایی مشترک است. جریان فتنه در حالی شعارحمایت از مردم مصر را سر می‌دهد که میرحسین و جریان فتنه هم در تبلیغات انتخاباتی و هم پس از آن بارها از گره زدن سیاست خارجی ایران به مسئله فلسطین و لبنان انتقاد کرده بودند اما پس از تحولات اخیر به‌منظور هم‌افزایی پنهان مبارک و انتقال دادن مرکز توجه‌ها از مصر به ایران، شعار «نه غزه نه لبنان» را به «هم مصر هم تونس» تغییر دادند. پس از آنکه سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حمایت جمهوری اسلامی از انقلاب مردم مصر، جمهوری اسلامی را به سرکوبگری متهم کرد، وزیر امور خارجه رژیم حسنی مبارک هم اظهارات «رابرت گیبس» را تکرار کرد. «احمد ابوالغیط» در جمع خبرنگاران، مسئولان ایرانی را به «پرت کردن حواس مردم از نبود آزادی در ایران» متهم کرده و سخنان مقامات ارشد کشورمان در حمایت از انقلاب مردم مصر را دخالت در امور این کشور نامیده بود. سایت جرس در خبری به نقل از مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا با اشاره به تلاش سران فتنه برای راه‌اندازی راهپیمایی در 25 بهمن به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس و مخالفت وزارت کشور با صدور مجوز در این خصوص نوشت: حکومت ایران چیزی را برای مردم غیرقانونی می‌داند که ادعا می‌کرد برای مردم مصر شرافتمندانه است. رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حمایت ایران از انقلاب مردم مصر عنوان کرد: حکومت ایران باید به مردم اجازه دهد تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند. جالب اینکه مهدی کروبی نیز در مواضع مشابهی گفته بود: عدم صدور مجوز از سوی نظام در خصوص راهپیمایی 25 بهمن نشانگر فریبکاری در حمایت از مردم مصر و تونس است. تام‌دانیلون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای از حکومت ایران خواست به مردم این کشور اجازه دهد همانند معترضان مصری از حق جهانی برگزاری اجتماعات مسالمت‌آمیز، تظاهرات و ارتباطات برخوردار شوند.

غرب در این سناریو به دنبال چیست؟
طی چند روز گذشته بار دیگر رسانه‌های غربی همانند روزهای پیش از انتخابات با تمام قوا به صحنه آمده‌اند تا شاید بتوانند اگر شده چند هزار نفری از مردم را به خیابان‌ها بکشانند و با مخابره تصاویر آنان به جهان بتوانند چهره شکست خورده خود را در نزد افکار عمومی مسلمانان ‌ بازسازی کنند و وانمود کنند هنوز هستند کسانی که در خاورمیانه با آنان همراه هستند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد