وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

جزئیات نحوه فرار مبارک


 پایگاه خبری مصری "الیوم السابع " با انتشار یک خبر به بررسی جزئیات نحوه فرار "حسنی مبارک " و خانواده‌اش از قاهره و رفتنش به "شرم الشیخ " پرداخت.
منابع آگاه که خودروی مبارک را همراهی می‌کردند در این‌باره اظهار داشتند که وی از یکی از ویلاهای خود در کاخ "العروبة " چند دقیقه پیش از پایان نماز جمعه هفته پیش به همراه گارد حفاظتی خود خارج شده است. این در حالی بود که تظاهرات‌کنندگان نمازگزار کاخ مذکور را محاصره کرده بودند.

بنا بر این گزارش، دو بالگرد مامور انتقال او و خانواده‌اش به شرم‌الشیخ بودند. بالگرد نخست شخص مبارک و رئیس‌دفتر ویژه او و بالگرد دوم گارد حفاظتی که شامل ۴ نیروی ویژه و تک‌تیرانداز بود و همراهان مبارک را منتقل کردند.

مبارک تا بعد از ساعت یک بعد از ظهر در خودروی مرسدس "S۵۰۰ " آسمانی رنگش با حفاظت نیروهای ویژه و گارد ریاست‌جمهوری و نیروهای مسلح وارد شرم‌الشیخ شد.

به گفته منابع آگاه، بالگرد دوم نیم ساعت پس از حرکت مبارک به سوی شرم الشیخ حرکت کرد که در آن خانواده مبارک از جمله "علاء مبارک " با یک کیف سامسونت مشکی رنگ، "هایدی راسخ " همسر او، دو فرزندشان، "خدیجة جمال " همسر "جمال مبارک " همسر پسر دیگر حسنی مبارک و خدمتکار خارجی آنها حضور داشتند که در یک خودروی مشکی‌رنگ B.M.W به حسنی مبارک در شرم‌الشیخ پیوستند.

بنا بر این گزارش، سوزان مبارک همسر حسنی مبارک با یک هواپیمای شخصی راس ساعت ۶ بعد از ظهر وارد شرم‌الشیخ شده است. این در حالی بود که جمال مبارک روز قبل قاهره را به مقصد لندن ترک کرده بود.

روزنامه "وطن " چاپ آمریکا نیز در این‌باره نوشت: برخی اخبار حاکی از آن است که حسنی مبارک قرار است در امارت "الشارقة " در امارات عربی متحده مستقر شود و زمینه‌های لازم برای استقبال از او و خانواده‌اش در امارات صورت گرفته است.

برخی منابع رسانه‌ای نیز اعلام می‌کنند که مبارک شرم‌الشیخ را به مقصد امارات ترک کرده است و حتی دلیل سفر وزیر خارجه امارات به مصر پیش از سرنگونی رژیم مبارک به همین دلیل بوده است.

از سوی دیگر روزنامه بحرینی "الوسط " نیز نوشت که وضعیت جسمی مبارک بسیار وخیم است و طی چند ساعت گذشته حال او بحرانی‌تر شده و حتی برخی منابع نزدیک به او اعلام کرده‌اند که او به حال کما رفته است.

برخی رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند که وی در هنگام ضبط آخرین سخنانش در پنج‎شنبه گذشته دو بار به کما رفته است و این با بررسی فیلم ضبط‎شده او کاملا مشخص می‌شود به‎ویژه اینکه این فیلم دوبار قطع می‌شود و اداره مونتاژ این فیلم را تدوین کرده است.

به گفته منابع آگاه وضعیت جسمانی مبارک بسیار بد است و بسیاری از پزشکان معتقدند که برای درمان سرطان او چاره‌ای جز شروع شیمی‌درمانی وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد