وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

برگزاری سمینار سبزها در برلین!


ارجمند به این موضوع اشاره نکرد که موج سبز دقیقا در کدام قسمت از جنبش مشروطه ریشه دارد. آیا ریشه‌ی در قسمت سکولاریته‌ی آن که موجب حذف روحانیت از انقلاب مشروطه و در نهایت سر به دار شدن شیخ فضل‌الله شد دارد؟ یا ریشه در ماهیت روشنفکرانه‌ی آن که وابستگی فکری و عملی به دستگاه خارجه کشورهایی چون انگلیس داشت! او حتی به این مسأله هم نپرداخت که چطور می‌شود سبزها...

بولتن نیوز: امیرارجمند شامگاه شنبه ٢٩ آبان ماه ٨٩، در سخنرانی خود که با عنوان «حال و آینده جنبش سبز» در برلین آلمان برگزار شد، با اشاره به اینکه شعارها و گفتارهای کلان جنبش سبز، هویت آن را قابل تشخیص می‌سازد گفت: «جنبش سبز، ریشه در جنبش مشروطیت دارد و ادامه‌ طبیعی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ به شمار می‌رود.»

البته ارجمند به این موضوع اشاره نکرد که موج سبز دقیقا در کدام قسمت از جنبش مشروطه ریشه دارد. آیا ریشه‌ی در قسمت سکولاریته‌ی آن که موجب حذف روحانیت از انقلاب مشروطه و در نهایت سر به دار شدن شیخ فضل‌الله شد دارد؟ یا ریشه در ماهیت روشنفکرانه‌ی آن که وابستگی فکری و عملی به دستگاه خارجه کشورهایی چون انگلیس داشت! او حتی به این مسأله هم نپرداخت که چطور می‌شود سبزها ریشه در انقلاب اسلامی داشته باشند اما در اغتشاشات و شورش‌های غیر قانونی خود به ارکان اصلی انقلاب اسلامی حمله کنند و بخواهند آن را از بین ببرند!

 وی همچنین با طرح ادعای مضحک خود که «بعد از کودتای انتخاباتی، آقایان در فکر کودتای علمی هستند» به دفاع از ماهیت علوم انسانی مادی‌گرای غرب پرداخت و پیشنهاد کرد که «همراهان جنبش سبز، به ویژه دانشگاهیان و اندیشمندان با دیدگاه‌های مختلف، اهتمام لازم را به خرج دهند و با ایجاد یک دانشگاه علوم انسانی مجازی برای مردم ایران با مدرک معتبر در سراسر جهان، اجازه ندهند که مردم شریف ایران و به ویژه قشر جوان از دانش علوم انسانی با طراز جهانی محروم شوند.»


ارجمند دقیقا نگفت منظور او از دانشجویان و دانشگاهیان و مردم شربف ایران چه کسانی هستند؟ اگر منظور همان جوان‌های ایرانی که در حال تولید دانش‌هایی چون هسته‌ای و نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین و آزمایشات فضایی و تولید علوم انسانی بومی و امثالهم هستند که سی سال است از این حرف‌های مفت شنیده‌اند و خوشبختانه هیچ تره‌ای هم برای حرف‌های او و امثال او خرد نمی‌کنند. مگر این‌که وی دلخوش به همان چند نفر موجود در فضای مجازی باشد. که در این صورت باید گفت باش تا صبح دولتت بدمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد