وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وحدت سبز

تحلیل جنبش سبز

وقتی بیت آیت‌الله‌ سیستانی چفیه آقا را با خود می‌برند

چند حاشیه از دیدار علما با رهبر؛

وقتی بیت آیت‌الله‌ سیستانی چفیه آقا را با خود می‌برند

حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی -داماد و رئیس دفتر آیت الله سیستانی- با دو پسر نوجوانش خدمت رهبری می‌رسند. پدر، فرزندان خود را که معرفی می‌کند همه به ذهن‌شان می‌رسد که این دو نوه آیت‌الله‌ سیستانی هم هستند. یکی از آنها که زرنگ‌تر است چفیه رهبری را می‌گیرد.
هرکس با نگاه خود از سفر رهبری می‌نویسد.عده‌ای هم سعی می‌کنند حاشیه‌ها را بنویسند. تا حالا هم اغلب از استقبال در خیابان و حواشی دیدا‌رهای عمومی نوشته‌اند. سایت رهبری هم که همان حاشیه‌نگاری‌ها را کار کرده است.
کنجکاو شدم که چند جلسه رهبر که با علما و بزرگان حوزه برگزار شده، آیا حاشیه‌نگاری هم داشته یا نه؟ از دو دوستی که در این دیدارها حضور داشتند پرس‌و‌جو می‌کنم. مثل همیشه گلایه می‌کنند از ناهماهنگی در ثبت این برنامه‌ها و …
به هرحال از این دو دوست و چند نفر از علمایی که در این چند جلسه حضور داشتند می‌پرسم چه خبر؟ مطالبی را می‌گویند که برای آنها بسیار عادی است، اما برای من با نگاه روزنامه‌نگاری و وبلاگی محشر است!

- جلسات بعد از نماز مغرب و عشاء علمائی‌تر از جلسات بعد از نماز ظهر است. به هر حال علما به بعد از نماز عشاء عادت دارند و نمی‌شود از استراحت قیلوله گذشت.

- جلسات علمائی بعد از نماز که اصطلاحا «گعده‌های طلبگی» گفته می‌شود به قدری سنگین و پرحاشیه است که چند نفر حاضر برای ثبت آنها جا می‌مانند، بخصوص که برخی از آنها جوان تهرانی باشند و هرچقدر هم پز حرفه‌ای بودن را بدهند در این یک مورد کم می‌آورند.

- دو ساعت زمان خوبی است برای گعده‌ی طلبگی بین رهبر و علمای حوزه. از احوالپرسی گرفته تا پرس‌وجو از درس و بحث و تالیفات.عده‌ای کتاب تازه خود را هدیه می‌دهند و برخی از وضع تدریس خود می‌گویند. برخی دیگر هم که دیگر کهولت سن اجازه تدریس و تالیف نمی‌دهد با رهبر از گذشته خود صحبت می‌کنند.

- ساعتی از جلسه که می‌گذرد به ذهن خطور می‌کند که اصلا این دیدار ِ رهبر بود با دیگران یا آیت الله سیدعلی خامنه‌ای با دوستان قدیمی خود؟ رهبری به قدری با علما به احترام و تکریم برخورد می‌کند که فراموش می‌کنیم آن که در راس نشسته رهبر است.

- دیدار بسیار خودمانی و صمیمی برخی از علما و مراجع با رهبری مورد توجه همه حاضران است.آیت الله جوادی آملی کنار رهبری می نشیند و چند جمله ای رد و بدل می شود و تبسم خنده گونه آیت الله جوادی نظر همه را جلب می کند. دوستان خبرنگار بیشتر از همه کنجکاو می شوند که چه جملاتی بین رهبر و آیت الله جوادی رد و بدل شد؟

- برخی از بزرگان که چهره رسانه‌ای هم ندارند، به دیدار رهبری می‌آیند. همکاران حاضر از گرم گرفتن رهبری متوجه جایگاه افراد می‌شوند و از دیگران به آرامی و اشاره می‌پرسند: «ایشان کی بودند؟» باخودم فکر می‌کردم کاش نرم‌افزاری تهیه می‌کردیم که با گرفتن تصاویر افراد به هنگام ورود، بلافاصله بیوگرافی آنها را می‌داد تا همکاران ژورنالیست و بقیه این‌گونه کم نیاورند.

- حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی -داماد و رئیس دفتر آیت الله سیستانی- با دو پسر نوجوانش خدمت رهبری می‌رسند. پدر، فرزندان خود را که معرفی می‌کند همه به ذهن‌شان می‌رسد که این دو نوه آیت‌الله‌ سیستانی هم هستند. یکی از آنها که زرنگ‌تر است چفیه رهبری را می‌گیرد.این ماجرای گرفتن چفیه رهبری به دانشجوها و بسیجی‌ها خلاصه نمی‌شود. بیت آیت‌الله‌ سیستانی هم چفیه آقا را با خود می‌برند.

- بعد از ده سال، رهبری به قم آمده‌اند و طلاب جوان در حسرت یک برنامه عمامه‌گذاری. این وسط نوه مرحوم آیت‌الله شهید سعیدی از پارتی پدر استفاده می‌کند و عمامه‌ مشکی به دست‌می‌رود پیش رهبر و ایشان هم با دعا و تفقدی، نوه شهید سعیدی را معمم می‌کنند. هزاران طلبه جوان مانده اند با حسرتشان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد